Mario y el agujero en el cielo: Cómo un quí­mico salvó nuestro planeta (Mario and the Hole in the Sky: How a Chemist Saved Our Planet, Spanish Edition)

Elizabeth Rusch (Author) Teresa Martinez (Illustrator)
Carlos E. Calvo (Translator)
Retail: $7.99
You Pay: $4.15
You Save 48%
In stock
Only 62 left
SKU
138288
Product Type: Paperback Books
Age Groups: Ages 7 to 9

Una historia real sobre un científico contemporáneo que salvó la capa de ozono y el planeta, evitando un desastre en el medioambiente.

The true story of how a scientist saved the planet from environmental disaster.

Mario Molina es un científico mexicoamericano y un héroe de nuestros días que ayudó a resolver la crisis de la capa de ozono de la década de 1980. Se crió en la Ciudad de México y desde niño sintió curiosidad por los mundos ocultos que estudiaba a través de un microscopio. De joven, ya viviendo en California, descubrió que el clorofluorocarbono, o CFC, que se usa en millones de refrigeradores y aerosoles, estaba haciendo un agujero en la capa de ozono que protege la Tierra. Mario tuvo que alertar al mundo... ¡y rápido! Mario fue galardonado con el premio Nobel y con la Medalla Presidencial de la Libertad. Su inspiradora historia es una esperanza en la lucha contra el calentamiento global.

Mexican-American Mario Molina is a modern-day hero who helped solve the ozone crisis of the 1980s. Growing up in Mexico City, Mario was a curious boy who studied hidden worlds through a microscope. As a young man in California, he discovered that CFCs, used in millions of refrigerators and spray cans, were tearing a hole in the earth's protective ozone layer. Mario knew the world had to be warned—and quickly. Today Mario is a Nobel laureate and a recipient of the Presidential Medal of Freedom. His inspiring story gives hope in the fight against global warming.

More Information
SKU 138288
ISBN 9781623541873
Language Spanish
Page Count 40
Product Type Paperback Books
Book Type Picture Books
Additional Contributor Teresa Martinez
Primary Contributor Elizabeth Rusch
Age Groups Ages 7 to 9
Publisher Charlesbridge